SEO Çalışmalarında Yapılan Yanlışlar

Herhangi bir içeriğin Google’da üst sıralarda yer alabilmesi için SEO çalışmaları yapılıyor. Bir SEO çalışması yapılırken anahtar kelime seçiminden içeriklerin özgünlüğüne ve kalitesine, başlık seçiminden sayfa yönlendirmelerine kadar pek çok önemli detay bulunur. SEO çalışmalarının tüm enstrümanlarını doğru şekilde kullanmak Google’da üst sıralara yerleşmeniz ve daha geniş bir kitleye ulaşmanız anlamına gelir. Peki SEO çalışmalarında en sık yapılan yanlışlar nelerdir?

SEO Çalışmalarında Yapılmaması Gereken Yanlışlar Nelerdir?

Markaların büyümesine ya da daha geniş bir kitleye ulaşılmasına büyük katkı sağlayan SEO çalışmaları günümüzde pek az ekip tarafından tamamen doğru şekilde gerçekleştiriliyor. Bu da istenen sonuçların ortaya çıkmasına engel oluyor. Eğer siz de SEO çalışmalarından alacağınız verimi maksimize etmek isterseniz, şu yanlışları yapmamaya özel göstermeniz önemli:

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın
  1. Bir Strateji Olmadan Hareket Etmek

SEO çalışmalarında başarıya ulaşmak için anlık çalışmalar yapmak doğru değil. Eğer SEO çalışmalarının başarıya ulaşmasını istiyorsanız elinizde mutlaka bir strateji bulunması gerekiyor. Bu stratejiler kısa, orta ya da uzun vadeli olabilir. Nitekim SEO çalışmaları sırasında üreteceğiniz içerikleri belirleyebilir, teknik hataları hızlı bir şekilde giderebilir ve Google’daki üst sıralara giden yolculuğunuzu sürdürebilirsiniz. 

  1. İçerik Kalitesine Önem Vermemek

Herhangi bir içeriğin, okuyucunun görmeyi beklediği her şeyi sunması önemli. Örneğin “SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?” isimli bir içerik oluşturduysanız, okuyucular bu içeriğe geldiklerinde almak istedikleri bilgileri alabiliyor olmalıdır. Nitekim bu durum okuma süresi başta olmak üzere pek çok parametreyi belirler ve Google’ın üst sıralarında kalıcı olmak için önemlidir. Bu yüzden profesyonel ajanslarla ya da alanında deneyimli metin yazarı ve içerik editörleri ile çalışmanız gerekir. Ayrıca içerik ile alakası olmayan başlıklar seçmek, bütün sayfalarda aynı ya da benzer başlıkları kullanmak, anahtar kelimelere boğulmuş ve kullanıcıların ilgisini çekmeyen başlıklar oluşturmak da yanlış olarak kabul edilir.

  1. Yanlış Anahtar Kelimeler Seçmek

Oluşturulan içeriğin Google’da üst sıralara yerleşebilmesi için anahtar kelime seçiminin olabilecek en iyi şekilde yapılması gerekir. Çünkü hedef kitleye ulaşmak noktasında anahtar kelimelerin kilit bir rolü var. Çünkü seçilen anahtar kelimeler, genellikle kullanıcıların herhangi bir içeriğe ulaşmak için arama motorlarında kullandığı kelimelerdir. Bu yüzden anahtar kelimeler ne kadar doğru şekilde seçilirse, hedef kitlenin söz konusu içeriğe tıklama ihtimali de o kadar artacaktır. 

  1. Yönlendirme Hataları

HTTP yapılandırmalarının doğru şekilde yapılması SEO çalışmalarının en önemli adımlarından biri olarak kabul edilir. Örneğin 301 yönlendirmelerinin tüm sayfalara yapılması yanlış bir SEO uygulamasıdır. Yani gerekli gördüğünüz durumlarda 302, 307 ve 308 yönlendirmeleri de yapmanız daha doğru bir strateji olacaktır. Aynı zamanda site içerisinde yer alan bütün eski URL’leri anasayfaya yönlendirmek doğru bir SEO hamlesi olarak kabul edilmez. Ayrıca i̇nternet sitenizdeki tek bir sayfadan birden fazla yönlendirme yapmak Google’da alt sıralara gerilemenize neden olabilir. 

SEO Çalışmalarında Yapılmaması Gereken Yanlışlar

Yukarıdaki yanlışlara ek olarak SEO çalışmalarını başarılı bir şekilde yürütmek için şu noktalara dikkat etmek son derece önemli:

  • Sitenizin hızlı olduğundan emin olun,
  • Global aramaları değil, yerel aramaları da dikkate alın,
  • Semantik HTML kullanmayı tercih edin,
  • Robots.text yapılandırmalarını doğru şekilde yapın,
  • Profesyonel ekipler ile çalışın.

SEO çalışmaları sonucunda kalıcı bir başarı hedefleniyorsa, bu çalışmaların alanında uzman ve profesyonel ekipler tarafından gerçekleştirilmesi gerekir. Distile 10 yılı aşkın süredir SEO çalışmaları yürüterek markalar için etkili ve kalıcı çözümler sunar. Eğer siz de SEO çalışmaları ile markanıza değer katmak isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir