PR Krizi Sırasında Online İtibarınızı Nasıl Korursunuz?

“İptal” kültürünün böylesine yaygınlaştığı bir dönemde her markanın bir PR kriziyle karşı karşıya kalması son derece yüksek bir ihtimal. Böyle durumlarda sessiz kalmaksa genellikle iyi bir fikir değil. Bu yüzden olası PR krizlerine karşı hazırlıklı olmanız ve etkili bir iletişim stratejisi belirlemeniz gerekiyor. Fakat bu tek başına yeterli değil. Peki, PR krizleri sırasında online itibarı korumak için ne tür hazırlıklar yapmak ve kriz durumda ne gibi adımlar atmak gerekiyor? Gelin, birlikte bakalım.

PR Krizlerinde Online İtibarı Korumanın Yolları

Markanızın adının herhangi bir davayla anılıyor olması, siber saldırılar sonucu hassas verilerin sızması veya iş güvenliği sorunları nedeniyle bir çalışanın zarar görmesi. Tüm bu durumlar markalar için ciddi bir PR krizini beraberinde getirebilir. Bu kriz baş gösterdiği andan itibaren atmanız gereken temel adımlar şunlardır: 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Sosyal Medyayı Takip Edin ve Sorunu Anlayın

Kriz anlarında sosyal medyayı aktif bir şekilde takip etmek, bunun için sosyal medya izleme araçlarını kullanmak büyük önem taşır. Markanız hakkında yapılan yorumları ve paylaşımları takip etmek sorunu derinlemesine ele almanızı ve sorun üzerinden doğru iletişim stratejileri geliştirmenizi sağlayabilir.

Bir İletişim Dili Belirleyin

Olası bir kriz durumunda iletişimi olabilecek en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. Eğer bir PR ekibiniz yoksa bu iletişimi gerçekleştirmek üzere bir hiyerarşi oluşturmanız önemlidir. Markanızın online iletişimini gerçekleştirecek olan kişiler tek bir sesle konuşmalı ve mevcut krize uygun bir ton belirlemelidir. Bu ton sakin, şeffaf, güven veren veya proaktif bir ton olabilir. Agresif, öfkeli veya hatasını kabul etmeyen bir tonla gerçekleştirilen  iletişimler genellikle krizi derinleştirmekten başka bir işe yaramaz.

Şeffaf Olun ve Gerçeklere Sadık Kalın

Gerçek olmayan bilgileri paylaşmak yeni spekülasyonların oluşmasına neden olur ve bu da daha ciddi bir kriz yaratır. Bu yüzden tüm bilgilerin doğrulanmış olması kritik öneme sahiptir. Herhangi bir bilgi geldiğinde aceleci davranmamanız ve bu bilgiyi doğrulamadığınız sürece paylaşmamanız gerekir. Ayrıca takipçilerinizi yanlışlamak veya daha sonradan açığa çıkabilecek gerçekleri reddetmek müşteri güveninin yeniden inşa edilemez şekilde zarar görmesine neden olabilir. Eğer hakkınızda paylaşılan yanlış bilgiler varsa bunları hızlıca düzeltmeniz ve tüm gerçekleri güvenilir kaynaklarla paylaşmanız gerekir.

Hatalı Olduğunuz Durumlarda Sorumluluk Üstlenin

Hatalı olduğunuz durumlarda bunu kabul etmek ve sorunu çözmek için çaba göstermek hedef kitlenizin güvenini diri tutabilir. Aynı zamanda PR krizlerinin neden olduğu yıkımı onarmak için de bir yol açabilir.

Krizlere Karşı Her Zaman Hazırlıklı Olun

Kriz senaryoları hazırlamak ve olası krizler için önlemler almak, kriz sırasında sakin bir şekilde hareket etmenizi sağlayabilir. Ayrıca birlikte çalıştığınız ekibin kriz iletişimi ve sosyal medya yönetimi konusunda eğitilmesi gerekir. Ayrıca sürekli izleme ve takip araçlarını kullanmak kriz sinyallerini erken tespit etmenize ve gerekli önlemleri hızlı bir şekilde almanıza yardımcı olabilir. 

Distile Uzmanlarından Destek Alın

Her zaman gerçekleşme ihtimali bulunan krizleri kontrol altında tutmak ve sizi majör zararlar vermeden önce önlemek işletme itibarınız açısından kritik öneme sahiptir. Distile olarak alanında uzman bir teknik ekip ve 20 yılı aşkın tecrübeyle yanınızda duruyor, oluşturduğumuz güçlü kriz senaryoları ve iletişim stratejileriyle olumsuz durumların etkisini minimize ediyoruz.

Siz de potansiyel krizlere karşı hazırlıklı olmak, marka itibarını ve müşteri güvenini korumak isterseniz Distile profesyonelleriyle çalışabilirsiniz. Hemen şimdi bizimle iletişime geçebilir ve teknik ekibimizle yüz yüze bir görüşme planlayabilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir