Online PR Nedir ve Nasıl Yapılır?

Günümüzde PR her ne kadar geleneksel yöntemler ile yapılmaya devam ediyor olsa da, artık dijital yöntemler daha fazla kullanılır hale geldi. SEO çalışmalarından basın bültenlerine ve sosyal medya çalışmalarına kadar çok geniş bir alanı kapsayan online PR, hem kişisel hem de kurumsal olarak yürütülebilir. Online PR kişilerin ve kurumların kendilerini tanıtmak ve pozitif bir itibara sahip olmak adına en sık başvurdukları yöntem olarak karşımıza çıkar. Peki online PR nedir ve nasıl yapılır?

Online PR Nedir?

Online PR, dijital PR ya da online algı yönetimi olarak da kullanılan bu kavram, aslında internetten önce de var olmasına rağmen i̇nternet araçlarının yaygın şekilde kullanılmaya başlaması ile daha çok gündeme gelmiş durumda. İnsanların bilinçli olarak belirli bir alana yönlendirilmesi anlamına gelen online PR sosyal medya platformlarını, haber sitelerini, arama motorlarını ve çok daha fazla aracı kapsar. Kişisel olarak gerçekleştirilebilecek olan online PR çalışmaları kurumsal olarak da gerçekleştirilebilir. Online PR en temelde kişilerin ya da markaların mesajlarının doğru şekilde hedef kitleye ulaştırılmasını sağlar. Bu çalışmalar sayesinde markalar ve kişiler kendilerini doğru şekilde tanıtmış olur.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Online PR çalışmalarının ilk adımı genellikle SEO çalışmalarıdır. Arama motoru optimizasyonu da anlamına gelen SEO sayesinde kişilerin ya da markaların anahtar kelimeler kullanılarak arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alması sağlanır. Fakat online PR çalışmalarının kapsamı düşünüldüğü zaman SEO aslında bu geniş kapsamlı çalışmanın çok küçük bir kısmıdır.

Online PR çalışmaları kapsamında en çok başvurulan araçlardan biri haber sitelerinde yayınlatılan haberlerdir. Fakat bu çalışmalar her zaman yalnızca markalar ve kişiler hakkında olumlu algı yaratacak haberlerin yaptırılmasını kapsamaz. Aynı zamanda i̇nternet ortamında kişi ya da markalar hakkında çıkan tüm haberler taranır ve itibarı olumsuz olarak etkileyecek olumsuz haberlerin de kaldırılması sağlanır. Böylelikle marka ve kişilerin dijital ortamdaki görünürlüğünün pozitif hale getirilmesi sağlanır. Sosyal medya platformlarında gerçekleştirilen gündem çalışmaları da tüm bu çalışmaları destekleyerek online PR yöntemlerinin başarısına katkı sağlar.

Online PR Nasıl Yapılır?

Online PR birkaç farklı basamaktan oluşur. Bu basamaklardan ilki hedef kitlenin belirlenmesi ve bu kitlenin doğru bir şekilde anlaşılmasıdır. Bu yüzden online PR çalışmalarını yönetecek olan ekibin, hedef kitlenin reaksiyonlarını ve davranışlarını önceden analiz edebilmesi gerekir. Aksi halde oluşturulmaya çalışan pozitif algının istenmeyen bir şekilde negatif sonuç vermesi de mümkündür. Özellikle benzer projeler gerçekleştirilen ya da benzer ürü ve hizmetler üreten marka ve kişilerin bulunduğu durumlarda, online PR çalışmaları gerçekleştirilen marka ve kişilerin rakiplerinden kolay bir şekilde ayrılmaları gerekir. Online PR yöntemlerinin tamamı tek başına kullanılabileceği gibi, bir arada kullanılmaları daha etkili sonuçlar verir. SEO çalışmaları ile başlayan online PR süreci sosyal medya çalışmaları ile devam eder. Aynı zamanda basın bültenleri ve marka elçisi kullanma gibi çeşitli online PR yöntemlerinden de faydalanılabilir. Online PR çalışmalarında başarıya katkı sağlayacak olan tüm araçların seferber edilmesi söz konusudur.

Distile’nin sahip olduğu alanında uzman teknik ekip, profesyonel medya ilişkileri departmanı ve uluslararası hukuk ağı, online PR çalışmalarının hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. Online PR çalışmaları hedef odaklı, planlı ve titizlikle gerçekleştirildiğinde başarılı olur. Bu yüzden bu alanda deneyimli ve uzman bir ekiple çalışmak gerekir. Eğer siz de online PR çalışmaları konusunda bilgi ve hizmet almak isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir