Online PR Çalışmaları ve Medya İlişkileri

İngilizce ‘Public Relations’ kelimelerinin kısaltması olan PR medya çalışmalarında sıkça duyulan fakat Türkçe anlamı ile değil, İngilizcesinden kısaltılmış bu haliyle kullanımı tercih edilen bir kelime grubudur. Türkçe karşılığı ‘Halkla İlişkiler’dir. Halkla İlişkiler görüş ve davranışları etkileme yolu ile bir işletmeninin kurum kimliği üzerine bir anlayış getiren ve bu anlayışla şirketin algılanmasına sahip çıkan ilişkiler zinciridir. PR çalışmaları işletmeler üzerine yapılacağı gibi kişiler üzerine de yapılmaktadır. Günümüzde futboldan siyasete kadar birçok sektörde faaliyet gösteren kişiler PR çalışmalarından yaralanmaktadır. PR çalışmaları bir organizasyon ile hedef kitlesi arasındaki ilişkileri düzenlemek ve iletişim sağlamak amacıyla planlı olarak yapılan çalışmalardır.

Online PR

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Arama motoru, sosyal medya blog, sosyal paylaşım, haber sitesi ve forum gibi internet dünyasının araçları halkla ilişkiler amaçlı kullanıldığında buna ‘Dijital PR’ diyoruz. Mobil internet kullanımı ve akıllı cihaz kullanımının artması kurum ve markaların tüketicilere ulaşmasını farklı bir boyuta  taşıdı. Aynı zamanda tüketicilerin de  kurum ve markalara internet ve özellikle sosyal medyadan ulaşmayı benimsemesi ‘Online PR’ı ortaya çıkardı.

Online PR Araçları

Haber siteleri, web siteleri, bloglar, sosyal medya, online sözlükler, arama motoru optimizasyonu (seo) yaygın ve yoğun olarak kullanılan Online PR araçlarındandır.

Online PR ve Medya

Online PR kendisi gibi online faaliyet gösteren mecralarda yerini almakta ve Facebook, Linkedin, İnstagram ve Twitter gibi popüler medya araçlarını sanal bir caddede müşterilerini arayan birer dükkan gibi kullanıma sunmaktadır. İnternet kullanıcılarının çoğunluğunun  zamanının büyük bölümünü sosyal medyada geçirdiğini göz önünde bulundurduğumuzda bu mecrada yerini almayan ya da varlık göstermeyen bir marka ya da kurumun hedef kitlesi ile iletişiminin büyük oranda eksik olduğunu söyleyebiliriz.

Neden Online PR Yapmalısınız?

Türk halkının %90 gibi önemli bir bölümü internet arama sonuçlarından, satın almak istediği ürün veya hizmete dair online haber ve yorumlardan etkilenmektedir. Bu da bize Online PR’ın ne kadar önemli olduğunu gösterir. Markanızı güçlendirmek ve online dünyada saygın bir yer kazanmak için Online PR ile sosyal medyanın gücünü kullanın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir