Online İtibar Yönetimi: İşletmeler İçin Neden Önemli?

Dijital araçların hayatın her alanına entegre olmasıyla birlikte pek çok kurumsal şirketin kendisi, ürünleri ya da hizmetleri ile ilgili aramalar da sanal olarak yapılmaya başladı. Bu durum işletmeler için online görünürlüğün pozitif olarak inşa edilmesini gerekli kılıyor. Google arama motorundaki sonuçlar, Google Haritalar’da yapılan kullanıcı yorumları, dijital ajans haberleri ve sosyal medya paylaşımları gibi pek çok parametre işletmelerin itibarı üzerinde son derece etkili. Peki online itibar yönetimi nedir ve işletmeler için önemi nedir?

Online İtibar Yönetimi Nedir?

Herhangi bir kurum ya da işletme hakkında dijital ortamda oluşan algının, pozitif ve işletme yararına olacak şekilde yönetilmesi online itibar yönetimi olarak adlandırılır. Online itibar yönetiminde bütün bir dijital ortamın düzenli olarak taranması ve kurumsal imaja zarar veren içeriklerin kaldırılarak oluşan boşluğa üretilen yeni ve olumlu içeriklerin yerleştirilmesi söz konusudur. Bu durum mevcut tüketici ve müşterilerin işletmenize olan bağlılığını artırırken, potansiyel müşterilerin işletmenize yönelmesine yardımcı olur. Nitekim günümüzde markaların karlılık oranlarının düşmesindeki en belirleyici özelliğin dijital ortamda yapılan olumsuz yorumlar, karalama kampanyaları ya da olumsuz sosyal medya içerikleri olduğu düşünülürse, online itibar yönetiminin önemi bir kez daha anlaşılabilir.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Siz de online itibar yönetiminin avantajlarından faydalanarak işletmenizi bir adım ileriye taşımak isterseniz, Distile’nin uzman ekipleri ile şimdi iletişime geçebilirsiniz. 

Online İtibar Yönetiminin İşletmeler İçin Önemi

Online itibar yönetiminin işletmeler için en büyük önemi, satılan ürün ya da verilen hizmet konusunda potansiyel müşterilerin bilgilenmesini sağlamaktır. Bu durum aynı zamanda tüketici üzerinde bir güven yaratır ve tercih edilebilirliğinizi artırır. Online itibar yönetiminin işletmeler için önemi ve öne çıkan diğer avantajları şunlardır:

  • Kötü, olumsuz, müşteriler üzerinde güvensizlik yaratacak içeriklerin tamamı dijital ortamdan anlık olarak kaldırılır ve müşterilerin olumsuz etkilenmesi önlenmiş olur,
  • Müşterilerden gelen öneri ve şikayetler anlık olarak değerlendirilir, bu öneri ve şikayetler üzerinden müşteri memnuniyeti sağlayacak hamleler anlık olarak yapılır,
  • Krizleri doğru şekilde yönetmeye ve fırsata çevirmeye olanak tanır,
  • Bir yandan arama motorlarındaki sıralamanızı yükseltirken, bir yandan da sosyal medya hesaplarında ve çeşitli mecralarda hakkınızda üretilen olumlu içeriklerin artmasına yardımcı olur.

Tüm bu olumlu özellikleri ve avantajları sayesinde online itibar yönetimi işletmelerin büyümesine ve potansiyel müşterilerine kolay bir şekilde ulaşmasına katkı sağlar.

İşletmeler İçin Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

Online itibar yönetiminin bu alanda hizmet veren deneyimli ve profesyonel ekiplerce yapılması gerekir. İşletme ve ajanslar arasında kurulacak olan doğru iletişim, online itibar yönetimi sürecinin de olabilecek en iyi şekilde yönetilmesine olanak tanır. Bu süreçte gündem takibi yapılarak işletme için en uygun içeriklere karar verilir ve söz konusu içerikler üretilir. Bu içeriklerin yapılan sosyal medya çalışmaları ve SEO çalışmaları ile birlikte dijital ortamda görünür olması sağlanır. Bu da markanızın ya da işletmenizin büyümesine yardımcı olacak en etkili anahtarlardan biri olarak kabul edilir.

Bu alanda profesyonel destek sağlayan Distile marka analizinin yapılmasından olumsuz içeriklerin kaldırılmasına, sosyal medya mecralarında yürütülen gündem oluşturma çalışmalarından sonuçların analiz edilerek paylaşılmasına kadar bir dizi hizmeti sahip olduğu modüller ve uzman ekiplerle birlikte yürütür. Eğer siz de Distile ile çalışmak, online itibar yönetimi sayesinde marka bilinirliğini artırmak ve müşteri sadakatini sağlamak isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilir ya da yüzyüze bir görüşme planlayabilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir