Dijital dünya bize sınırsız bir reklam ve pazarlama alanı sunuyor olsa da, bugün pek çok firma bu dijital dünyanın getirmiş olduğu sorunlarla da uğraşmak zorunda. Özellikle yanıltıcı haberler, olumsuz içerik ve yorumlar markaların müşteriler nezdinde güven kaybına uğramasına neden oluyor. Müşteri güveninin kaybolması ve marka itibarının azalması ise beraberinde maddi kayıpları getiriyor. İşte böyle durumlarda devreye giren online algı yönetimi çalışmaları sayesinde marka imajının düzeltilmesi ve hatta eskisinden çok daha iyi bir noktaya getirilmesi mümkün. Peki bu nasıl oluyor?
Marka İmajını Düzeltmek İçin İzlemeniz Gereken Adımlar
Marka imajını düzeltmek için tek bir aracın değil, birden fazla enstrümanın bir arada kullanılması gerekir. Markaların bunu kendi içinde halletmesi genellikle mümkün değildir. Çünkü bu çalışmaların tamamı bu alanda yetkinleşmiş olan deneyimli personeller tarafından gerçekleştirilir. Peki bu adımlar nelerdir?
"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.
Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.
Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.
Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.
İçerik Yönetimi
İnternet üzerinde markalar hakkında kasten ya da haklı sebeplerle oluşturulmuş olan olumsuz içeriklerin bastırılabilmesi adına olumlu içerikler üretilmelidir. Bu içerikler blog yazıları ya da basın bültenleri olabilir. Bu içerikler firma hakkında yanlış bilinenleri açık ve şeffaf bir şekilde düzeltmeli, kaybolan müşteri güvenini geri kazandırmayı amaçlamalıdır.
SEO Stratejileri
Arama motoru pek çok insan için herhangi bir marka hakkında bilgi toplamak adına ilk tercih edilen araçtır. Dolayısıyla arama motorlarının üst sıralarında listelenen içeriklerin olumlu içerikler olması büyük önem taşır. SEO uyumlu olarak oluşturulan içerikler doğru SEO stratejileri ile ilk sıralara yerleştirilmeli ve bu sayede olumsuz içerikler daha arka sıralara gönderilmelidir. Gerekli görüldüğü durumlarda bu içeriklere müdahale edilerek i̇nternet ortamından tamamen kaldırılması sağlanabilir.
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya platformları hedef kitleniz ve müşterileriniz ile iletişim kurmak ya da etkileşime girmek için en uygun ortamlardır. Burada hedef kitlenizle iletişime girerek markanız hakkında yanlış bilinen şeylerin doğrularını anlatabilir, kaybolan güven ilişkisini yeniden inşa edebilirsiniz. Burada size sorulan soruları yanıtlayabilir, yorumlara cevap verebilir, sorunlara hızlı şekilde çözüm üreterek marka imajını yeniden güçlü bir hale getirebilirsiniz.
7/24 İzleme ve Takip
Markalar için marka imajını düzeltmeye yönelik olarak yapılan çalışmalar anlık çözümler üretse de uzun vadede işlerin tersine dönmesi mümkündür. Bu yüzden i̇nternet ortamının düzenli olarak taranması ve marka imajını olumsuz etkileyecek durumlara anlık olarak müdahale edilmesi gerekir. Bu takip ve izleme için özel olarak geliştirilmiş olan araçlar i̇nternet ortamını 7 gün 24 saat tarayarak olumsuz yorumları ve içerikleri anlık olarak tespit eder. Teknik ekibin müdahalesi ile bu içeriklerin hedef kitleye ulaşmadan i̇nternet ortamından kaldırılması sağlanır.
Kriz Yönetimi Stratejileri
Markaların krize girdiği anlarda hızlı bir şekilde devreye sokabileceğiniz kriz planlarının olması, bu krizlerin olabilecek en az zararla atlatılmasını sağlar. Markalar gelecekte gerçekleşmesi muhtemel potansiyel krizleri hesaplamalı ve bu krizlere yönelik olarak kriz planları oluşturmalıdır.
Profesyonel Ekiplerle Çalışmak
Markaların tüm bu araçları kendi içinde etkili bir şekilde hayata geçirmesi hem zor hem de pek çok problemi beraberinde getirebilecek bir süreç yaratır. Bu yüzden online algı yönetimi ile marka imajını düzeltme sürecinin bu alanda aktif olarak faaliyet gösteren profesyonel ekipler tarafından yürütülmesi gerekir. Aksi halde problemleri çözmek yerine daha çok sorunla mücadele etmeyi gerektirecek durumlar ortaya çıkabilir.
Eğer siz de kaybolan marka imajını yeniden inşa etmek isterseniz, 20 yılı aşkın sektör tecrübesi ile online algı çalışmaları yöneten Distile ile çalışabilirsiniz. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bizimle iletişime geçebilir ve bir görüşme planlayabilirsiniz.