Kurumsal Şirketlerde Kriz Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Kurumsal Şirketlerde Kriz Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Kurumsal şirketler her zaman beklenmedik olaylar ya da durumlar ile karşı karşıya kalabilir. Bu beklenmedik durumlara etkili bir şekilde yanıt verilmesi ve olumsuz durumların ortaya çıkmaması adına geliştirilen stratejiler bütünü ise kriz yönetimi olarak adlandırılır. Eğer şirketler etkili bir kriz yönetimi stratejisi geliştiremezse itibar kaybı, çalışanlarda güven kaybı, müşteri sadakatinin kaybedilmesi ve nihayetinde de büyük finansal kayıplar ortaya çıkabilir. Peki kurumsal şirketlerde etkili kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

Potansiyel Krizleri Etkili Bir Şekilde Yönetmek İçin İpuçları

Günümüz dijitalleşen dünyasında potansiyel krizler her şirket için bir tehlikedir ve tüm şirketler söz konusu potansiyel krizlere karşı hazırlıklı olmalıdır. Dürüstlük ve şeffaflık ilkelerinin elden bırakılmaması, sosyal medya çalışmaları, çalışan güveninin korunması ve kriz sonrası durumun doğru bir şekilde değerlendirilmesi şirketler için hayati öneme sahiptir. Potansiyel krizleri yönetmek için alınabilecek önlemlerden bazıları şunlardır: 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Her Zaman Hazırlıklı Olun!

Kriz durumlarını olabilecek en etkili şekilde yönetebilmek için acil eylem planları ve kriz yönetimi stratejileri geliştirilmesi gerekir. Bu stratejiler kriz anlarında yapılması ve yapılmaması gereken hamleler ile birlikte ayrıntılı bir iletişim planını içerir. 

Dürüst ve Şeffaf Davranın!

Krize neden olan durumların dürüst ve şeffaf bir şekilde paylaşılması, müşteri güveninin korunmasına yardımcı olacaktır. Bu yüzden neler olup bittiğini gizlemek doğru değildir. Bilgi paylaşımının tereddütsüz şekilde yapılması güvensizlik duygusunun önüne geçecek ve krizin büyümesine engel olacaktır. 

Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın!

Olası bir kriz durumunda müşterilerinize en hızlı şekilde ulaşabileceğiniz yer sosyal medyadır. Bu yüzden sosyal medya hesaplarınızın her zaman aktif tutulması sizin yararınıza olacaktır. Kriz durumunda ise anahtar kelime ve hashtag araştırması ile doğru gönderilerin planlanması gerekir. Böylece sosyal medyada dolaşan yanlış bilgiler hızlı bir şekilde düzeltilebilir.

Kriz Sonrası Değerlendirme

Potansiyel krizlerin atlatılması, kriz yönetiminin sona ermesi anlamına gelmez. Kriz yönetiminin değerlendirilmesi sürecinde işletmelerin neleri doğru, neleri yanlış yaptığını masaya yatırması önemlidir. Böylelikle ileride gerçekleşecek diğer kriz durumları için hazırlanması gereken eylem planları iyileştirilebilir. Böyle bir çalışma ile şirketlerin meydana gelen krizlerle mücadelesi de gittikçe kolaylaşacaktır. 

Kriz Sonrası İletişim Stratejileri Nasıl Olmalı?

Kurumsal şirketlerin yaşadığı krizler marka itibarının zarar görmesine ve dolayısıyla müşteri güveninin sarsılmasına neden olabilir. Bu yüzden kriz sonrası geliştirilen iletişim stratejileri ile marka itibarının inşa edilmesi ve kaybedilmiş olan müşteri güveninin yeniden sağlanması gerekir. Şeffaf olmak, dürüst davranmak ve her zaman müşteriler ile temas halinde olarak etkileşim yaratmak kriz sonrası iletişim stratejilerinin merkezinde olmalıdır. 

Büyük bir kitleye karşı kendinizi savunma imkanı sunan sosyal medyada ise olumsuz yorumlara, paylaşımlara ve tüm geri bildirimlere hızlı bir şekilde geri dönmeniz gerekir. Bu süreçte sorunlarla ilgili net bilgiler paylaşmak ve sorunların çözümüne dair gerçek bilgiler vermek kendinizi korumak için etkili bir strateji olacaktır. 

Distile İle Krizleri Bertaraf Edin!

Kurumsal işletmelerde meydana gelen krizlere dair bilinmesi gereken en önemli nokta, bu krizlerle kendi başına mücadele etmeye çalışan şirketlerin nihayetinde daha büyük sorunlarla karşı karşıya kaldığı gerçeğidir. Nitekim kriz yönetimini mükemmel şekilde gerçekleştiren pek çok şirketin arkasında bu alanda yetkinleşmiş, başarılı bir PR şirketi bulunur. Alanında uzman bir kadro ve 20 yılı aşkın deneyimle şirketler için kriz yönetimi stratejileri geliştiren Distile, sunmuş olduğu çözümler ile şirketler için bir koruma kalkanı oluşturur. Detaylı bilgi için hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir