Kriz Yönetimi ve Google

Dünyanın en büyük arama motoru olma özelliğini koruyan Google internet tabanlı hizmet ve ürünler geliştirmenin yanında bunlara ev sahipliği de yapmaktadır.Karının büyük bir bölümünü AdWords programı aracılığı ile reklamlardan elde etmektedir. Google şirket olarak krizlerle karşılaştığı gibi dünyada karşılaşılan krizlere de kendi yöntemi ile tepki vermektedir. Google karşılaştığı krizleri şirket vizyon ve misyonuna bağlı ve uyumlu olarak yönetmektedir. Bu da görsel ve basılı medyada krizler karşısındaki konumunu sıkça göstermesini sağlamaktadır. Aşağıda Google’ın karşılaştığı bazı krizlere ve krizlere verdiği tepkilere örnekler yer almaktadır.

Trump’ın Seyahat Yasağına Tepkisi

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

 

 

Google Trump’ın Başkanlık koltuğuna oturduğu sıralarda yaptığı ilk icraatlarından olan Müslümanlar için uyguladığı seyahat yasağına tarihe geçecek bir ‘doodle’ ile gönderme yaptı. İkinci Dünya Savaşı’nda Japonlar için kurulmuş olan enterne kamplarına karşı savaşan bir insan hakları aktivisti olan Fred Korematsu’nun resmini ‘doodle’ yaparak hem Korematsu’nun 98. doğum gününü kutlamış hem de Trump’ın yasağına açık bir şekilde karşı çıkmış oldu. Kurucusu bir göçmen olan Google’ın bu kriz yönetim tarzı dünyada ciddi ses getirdiği gibi yasağın kalkmasında da etkin rol oynadı.

Boston’daki Patlama Krizi Anındaki Pazarlama İletişimi

16 Nisan 2013’te Boston’da yapılan bir maratonun bitiş çizgisinde bir bomba patlatılır ve ciddi bir kaosa sebep olur. Patlamada iki kişi hayatını kaybetmiştir ancak Google üzerinden olay incelendiğinde bu kötü olaya en hızlı ve en doğru şekilde Google’ın tepki verdiği görülür. Google herkesin yaptığı ‘üzüntünüzü paylaşıyoruz’ ‘size yardım edeceğiz’ gibi sözler paylaşmak yerine birçok kişinin ailesinin ya da diğer yakınlarının durumunu merak ettiği bir anda telefonlarına yüklenmeleri nedeniyle operatörlerin bunu kaldıramadığını görüp insanların hayatını kolaylaştıran bir aracı derhal devreye alması markaların yarar sağlaması ve tüketici ile güçlü bir bağ kurma adına çok etkili bir mesaj olmuştur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir