İşletmeler, markalar ya da bireyler i̇nternet üzerinde her zaman olumlu yorumlarla karşılaşmaz. Bazen gerçekten yanlış bir hamlenin sonucu ya da bir karalama kampanyasının parçası olarak olumsuz yorumlarla karşılaşmak mümkündür. Söz konusu olumsuz yorumlarla etkili bir şekilde mücadele edilmesi ya da gerekli durumlarda kaldırılması işletmelerin, markaların ve bireylerin başarısına doğrudan etki eder. Peki internet üzerindeki olumsuz yorumlara nasıl etkili yanıtlar verilir?
Hedef Kitle İle İletişimde Hata Yapmak Pahalıya Patlayabilir!
Olumsuz yorumlarla karşılaşılması durumunda doğrudan savunmaya geçmek ve yumuşak bir dil kullanmamak genellikle olumsuz sonuçlar doğurur. Bu süreçte bir yandan yapıcı bir tavır takınmanız ve bir yandan da kendinizi doğru şekilde ifade etmeniz büyük önem taşır. Olumsuz yorumlara yanıt verirken dikkat etmeniz gereken önemli noktalar şunlardır:
"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.
Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.
Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.
Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.
Hızlı Şekilde ve Özenli Yanıtlar Verin!
Olumsuz yorumlara hızlı şekilde dönüş yapmamak, bir işletme ya da marka olarak hedef kitlenizi önemsemediğinizi gösterir. Bu yüzden hızlı şekilde fakat aceleci davranmadan, ölçülü, nazik ve hedef kitlenin düşüncelerini önemsediğinizi gösteren cevaplar vermeniz gerekir. Bunu yaparken sorunun gerçekte ne olduğunu anlamaya çalışmanız önemlidir.
Yorumlarınızı Gizlemekten Sakının!
Yorumlarınızı yazarken açık, bunları paylaşırken şeffaf olun. Olumsuz yorumların yanıtlarını halka açık şekilde vermek kendinize güvendiğinizi ya da hatalarınızı kabullendiğinizi gösterir. Bu da hedef kitlenin size karşı olan sadakatini ve güvenini artırır. Ayrıca olumsuz yorumlara verilen her yanıt aslında bir kendini ifade çabasıdır. Bu yüzden bu yorumların herkes tarafından görülmesi, sizin kendinizi daha geniş bir kitleye tanıtmanız anlamına gelir.
Profesyonellikten Taviz Vermeyin!
Müşteri memnuniyetini önemseyen tavrınızdan ödün vermemek adına her zaman nazik ve profesyonel bir dil kullanın. Nezaket ve profesyonellik çerçevesinden uzaklaşmak, tamiri mümkün olmayan sorunlar yaşanmasına neden olabilir.
Sorunu Çözmek İçin Elinizden Geleni Yapın!
Olumsuz yorumlara yanıt verirken amacınız yalnızca kendinizi açıklamak değil, sorunu çözmek olmalıdır. Eğer sorunu çözmek için bire bir iletişim gerekiyorsa, bu yöntemi uygulamaktan da çekinmemeniz gerekir. Ayrıca çözülmüş olan sorunları, sorunların kaynağı ve çözümü ile birlikte hedef kitleniz ile paylaşabilirsiniz.
Olumlu Geri Dönüşleri ve Haberleri Duyurun!
Olumsuz yanıtlara etkili yanıtlar vermeye devam ederken, olumlu yorumlardan duyduğunuz memnuniyeti ve bunun gelişiminize ne kadar katkı sağladığını belirtmekten de çekinmeyin. Dolayısıyla hem olumlu hedef kitle geri dönüşlerini, hem elde ettiğiniz başarıları hem de işletmenizde ya da markanızda meydana gelen haberleri hedef kitleniz ile paylaşın.
Kendinizi Geliştirmeye Devam Edin!
Olumsuz yorumlar her zaman size engel olmaz. Bunlar aynı zamanda kendinizi geliştirmenizi sağlamak için önemli fırsatlar da yaratabilir. Bu yüzden kullanıcılardan gelen tüm olumsuz geri dönüşleri değerlendirin ve bu olumsuz noktalarda kendinizi nasıl geliştirebileceğinize dair fikir yürütün. Böylelikle olumsuz yorumların sizi nasıl geliştirdiğini hedef kitlenize duyurabilir ve bu başarı hikayesinin gelişiminize daha büyük bir destek vermesini sağlayabilirsiniz.
Karalama Kampanyalarından Korunun!
Olumsuz yorumlar her zaman kişilerin kendi özgür iradesinin bir ürünü değildir. Bazen rakip firmaların ya da kötü niyetli kişilerin yönlendirmesi ile ortaya çıkabilirler. İşte böyle durumlarda bu yorumlara yanıt vermekle uğraşılmaması, söz konusu yorumların hızlı şekilde kaldırılması gerekir. Ayrıca bot hesaplardan ya da kötü niyetli kişilerden gelen yorumları engellemek için profesyonel destek de alınabilir.
Eğer siz de i̇nternet üzerindeki olumsuz yorumlara etkili yanıtlar vermek ve karalama kampanyalarından kendinizi korumak isterseniz, markalara özel stratejiler ve profesyonel çözümler geliştiren Distile ile iletişime geçebilirsiniz.