Gündem Oluşturma Nedir, Neden Gereklidir?

Bir bireyin günlük yaşam içerisinde ya da iş hayatında kendisini doğru ifade etmesi ne kadar önemliyse, bir markanın kendisini hedef kitlesine doğru ifade etmesi de o kadar önemlidir. Yani iletişim sürecinde yaşanabilecek sorunlar, çevrenizdeki topluluğu ya da potansiyel müşterilerinizi kaybetmenize neden olabilir. Bu yüzden bugün pek çok markanın bünyesinde halkla ilişkiler ya da medya iletişim departmanları kurduğunu görüyoruz. İletişim sorunlarını bir kenarı bırakırsak, günümüzde marka ve bireylerin toplum üzerinde pozitif bir algı yaratmak için gündem oluşturma çalışmaları yaptığını görüyoruz. Aslında bunu bir iletişim yönetimi olarak da adlandırmak mümkün. Peki gündem oluşturma çalışmaları neleri kapsar ve neden gereklidir?

Gündem Oluşturma Nedir, Neleri Kapsar?

Gündem oluşturma, markaların ve bireylerin hedef kitle ile doğru şekilde iletişim kurarak pozitif bir algı yaratması olarak adlandırılabilir. Günümüzde pek çok marka ya da birey gündem oluşturma çalışmalarını kendi bünyelerinde kurmuş oldukları ekipler ile yönetmeyi tercih eder. Fakat bunun sağlıklı bir yöntem olduğunu söylemek mümkün değil. Bu alanda deneyim sahibi ajansların yürüttüğü gündem oluşturma çalışmalarının çok daha etkili sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz. 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Gündem oluşturma çalışmaları hem içinde bulunulan sektörü hem de bu sektörü etkileyebilecek olan sektörlerin analizi ve takibini kapsadığı gibi içinde bulunulan ülkenin ve dünyanın gündemini takip etmeyi de kapsar. Yaşanan ya da yaşanabilecek gelişmelerin tamamı değerlendirilerek bir marka stratejisi planlanır. Ardından bu strateji uyarınca basın bültenlerinin hazırlanması ve bu bültenlerin dijital ve geleneksel medyaya servis edilmesi sağlanır. Böylelikle marka ya da birey toplum ile doğru şekilde iletişim kurmuş olur ve kendisi ile ilgili pozitif bir gündem yaratabilir.

Elbette gündem oluşturma çalışmalarında kullanılan araçlar yalnızca bunlarla sınırlı değil. Örneğin sosyal medyanın gücünü gündem oluşturma çalışmaları içerisinde aktif olarak kullanmak gerekiyor. Bir diğer yandan arama motorlarında yer alan negatif içeriklerin alt sıralara, pozitif içeriklerin ise üst sıralara çıkarılması için SEO çalışmalarını da bu sürece dahil etmek önemli. Nitekim gündem oluşturma süreci basın bültenlerinden sosyal medyanın kullanımı ve SEO çalışmalarına kadar pek çok farklı enstrümanı kapsar.

Gündem Oluşturma Çalışmaları Neden Gereklidir?

Gündem oluşturma çalışmalarının en temel avantajı, markaları ve kişileri içinde bulunulan sektörde çok daha güçlü bir hale getirebilmesidir. Bir diğer yandan marka prestiji maksimize edilirken, kişilere ve markalara duyulan güvenin artması ve hatta çoğu zaman referans noktası haline gelmesi sağlanır. Bu da markaların ve bireylerin etrafında çok daha geniş bir topluluk oluşmasına yardımcı olur. Bugün farklı sektörler içerisinde bulunan pek çok marka ve birey, sahip oldukları prestiji gündem oluşturma çalışmalarına borçludur. Tüm bunlara ek olarak gündem oluşturma çalışmaları ile mevcut rekabet koşulları içerisinde kendinizi var etmeye devam etmeniz ve hatta zirveye çıkmanız mümkün hale gelir.

Distile, Marka Değerinizi Katlar!

Sektördeki 10 yılı aşkın tecrübesi, bünyesinde bulunan alanında uzman sektör profesyonelleri, geleneksel ve dijital medyada bulunan güçlü bağlantıları ile Distile, gündem oluşturma çalışmaları ile marka değerinin katlanması için profesyonel destek sağlar. Basın bültenlerinin yazılmasından haber sitelerine servis edilmesine, sektörel analizlerden SEO çalışmalarına kadar geniş bir alanda hizmet verirken, marka stratejisinin belirlenmesi konusunda da danışmanlık sağlar. Basın ve medya ilişkileri, online itibar ve algı yönetimi gibi çalışmalar ile markalar için katma değer yaratılması amaçlanır. Eğer siz de Distile ile çalışarak markanızı ya da işinizi büyütmek isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir