Eğer içinde bulunduğunuz sektörde öne çıkmak ve başarılı olmak istiyorsanız, güçlü bir marka itibarına sahip olmadan bunu gerçekleştirmek ne yazık ki mümkün değil. Çünkü güvenilir ve güçlü bir marka itibarı potansiyel müşterilerinizin sizi seçmesini sağlar. Bu da mevcut rekabet koşullarında bir adım öne çıkmak anlamına gelir. Ayrıca güçlü bir itibara sahip olarak yalnızca müşterilerinizin sadakatini kazanmakla kalmaz, aynı zamanda yeti yatırımcılar çekmek için de bir fırsat yaratırsınız. Peki güçlü bir marka itibarı oluşturmak için göz önünde bulundurulması gereken noktalar nelerdir?
Güçlü Bir Marka İtibarı İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
Güçlü bir marka itibarı oluşturmak için ilk başlamanız gereken nokta her zaman hedef kitlenizi tanımaktır. Eğer hedef kitlenizin neleri önemsediğini fark edebilirseniz, bu hedef kitleye yönelik bir itibar stratejisi geliştirmeniz de son derece kolay olur. Güçlü marka itibarı için dikkat etmeniz gereken noktalar arasından öne çıkanlar ise şunlardır:
"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.
Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.
Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.
Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.
- Logo, renk ve slogan da dahil olmak üzere tüm açılardan benzersiz bir marka kimliği oluşturun,
- Müşterilerinizle doğrudan ve şeffaf bir şekilde iletişim kurun, onlardan gelecek olan geri bildirimleri göz önünde bulundurun ve bunlar üzerinden kendinizi geliştirin,
- Ürün ve hizmet kalitesini iyileştirerek müşteri memnuniyeti odaklı ilerleyin,
- Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanın; hedef kitle etkileşimini güçlendirin,
- Basın bültenleri, sosyal medya paylaşımları ve blog yazıları ile güçlü bir iletişim stratejisi oluşturun,
- Sektörel etkinliklerin içerisinde yer alın,
- Kriz yönetimi stratejilerinizi geliştirin,
- Kurumsal sosyal sorumluluk projelerine katılın,
- Rakiplerinizi düzenli olarak inceleyin ve onlardan farklılaşabileceğiniz noktalara odaklanın.
Elbette bunlar yalnızca sizin yapabileceklerinizdir. Bazen dijital medya araçları sizin dışınızda gelişen bazı sorunlar yaratabilir. Örneğin izinsiz marka ya da logo kullanımı, yanıltıcı içerikler ve olumsuz yorumlar bunlardan bazılarıdır. Eğer yarattığını güçlü marka itibarını korumak istiyorsanız, bu gibi sorunlarla da etkili şekilde mücadele etmeniz gerekir.
Dijital Dünyanın Negatif Etkilerinden Korunun!
Dijital dünyada marka itibarını korumak kadar, kaybedilmiş olan marka itibarını yeniden inşa etmek de önemlidir. Örneğin olumsuz yorumlar, yanıltıcı içerikler ve benzeri durumlar marka itibarına zarar verir. Bu durum hem mevcut müşterilerin sadakatini kaybetmesine hem de potansiyel müşterilerin markadan uzaklaşmasına neden olur. Bu da rekabet koşullarında tutunamayıp değer kaybetmek anlamına gelir. Alanında 20 yılı aşkın tecrübesi, deneyimli teknik personeller ve alanında uzman bilişim hukuku uzmanları ile hizmet veren Distile, kaybolan marka itibarının yeniden inşasını sağlar.
Distile, oluşan negatif algının yeniden pozitif bir hale getirilmesi için sosyal medya gücünü ve online basın ilişkilerini kullanır. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen gündem oluşturma çabaları ve hedef kitle ile gerçekleştirilen doğrudan iletişim, markanın kendisini doğru şekilde ifade etmesini ve kitlenin doğru bilgiye ulaşmasını sağlar. Bu da müşteri sadakatinin yeniden güçlenmesine yardımcı olur.
Tüm bunlara ek olarak Distile’nin profesyonel metin yazarları tarafından hazırlanan basın bültenleri, Distile’nin güçlü online basın ilişkileri sayesinde arama motorlarının üst sıralarında yer alan i̇nternet haber sitelerine servis edilir. Distile tarafından sunulan marka itibar yönetimi hizmeti ile i̇nternet üzerindeki olumsuz içeriklerin tespit edilmesi ve kalıcı olarak kaldırılması sağlanır. Dolayısıyla marka itibarının olumlu yönde inşa edilmesi ile marka üzerindeki negatif algı yerini pozitif bir algıya bırakır.
Eğer siz de Distile ile çalışarak markanızı bir adım öteye taşımak, dijital dünyanın getirmiş olduğu negatif etkilerden hiç zarar görmeden yolunuza devam etmek isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz.