Dijital çağ markalara büyümek ve hedeflerine ulaşmak için çok fazla yeni araç sunuyor olsa da, aslında her şey o kadar da toz pembe değil. Nitekim siber saldırılardan taklit ürünlere, dezenformasyon çalışmalarından sosyal medya trollerine kadar markaların uğraşması gereken çok sayıda tehlike bulunuyor. Hatta günümüzde markaların bu tehlikelerle ne kadar etkili bir şekilde mücadele ettiklerinin, başarıya etki eden en önemli faktörlerden biri olduğunu da söylemek mümkün. Tehlikelerle mücadele sürerken potansiyel tehlikelere karşı kriz yönetimi stratejileri geliştirilmesi büyük önem taşıyor. Peki dijital çağda markaların dikkat etmesi gereken tehlikeler ve bunlarla mücadele yöntemleri neler?
Markanızı Bekleyen Tehlikeler Neler?
İnternet ortamı markaların büyüyüp gelişmesi için sunduğu fırsatlar kadar pek çok tehlikeyi ve riski de beraberinde getiriyor. Bu tehlikelere karşı verilecek olan aktif mücadele ise markaların mevcut rekabet koşullarındaki konumunu belirlemek konusunda oldukça etkili. Markaların dikkat etmesi gereken başlıca tehlikeler ise şunlar:
"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.
Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.
Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.
Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.
Marka İhlalleri ve Taklitler
Kötü niyetli kişi ya da kişiler, haksız çıkar elde etmek uğruna markaların isimlerini, logolarını ya da ürünlerini taklit edebilir. Bu durum müşterilerin yanıltılmasına ve dolayısıyla müşterilerin markaya olan güveninin zedelenmesine neden olur. Bu da marka için ilk etapta itibar kaybı, ardından ise ciddi maddi kayıplar anlamına gelir. Bu gibi durumlarda telif hakkı davalarının açılması ve sürecin profesyonel kişiler tarafından yönetilmesi markanızı korur.
Yanıltıcı İçerikler
Bazı kullanıcıların herhangi bir yanlış anlaşılma nedeniyle ya da kasten yapmış olduğu yanıltıcı içerikler marka itibarını olumsuz etkiler. Markaya dair sahte ürün ya da hizmetlerin tanıtılması, markanıza ait olmayan ürünlerin markanıza aitmiş gibi lanse edilmesi ya da ürünler ve hizmetler hakkında olumsuz yorumlar yapılması müşteri güvenine zarar verir. Benzer şekilde yanlış bilgiler içeren ve yalnızca markaları karalamak adına yazılmış olan basın bültenleri de i̇nternet haber sitelerinde yer alarak kötü bir izlenim yaratabilir.
Söz konusu yanıltıcı içeriklerin anlık olarak tespit edilmesi ve kaynaklarından kalıcı olarak kaldırılması büyük önem taşır. Ayrıca söz konusu içerikler nedeniyle oluşan negatif algının dağıtılması için olumlu içerikler ve basın bültenleri üretilmesi ve hedef kitle ile paylaşılması gerekir. İnternet ortamının 7/24 takip sistemleri ile taranması, olumsuz içeriklerin tespit edilerek bunlara müdahale edilmesi markanızın zarar görmesini engeller.
Sosyal Medya Tehlikeleri
Nefret söylemi, linç kültürü ya da sahte ve troll hesaplar aracılığıyla yapılan gündem oluşturma çabaları sosyal medyanın karanlık yüzünü temsil eder ve bu karanlık taraf markalara zarar vermek konusunda son derece isteklidir. En ufak bir yanlış anlaşılma bile küçük bir tepkiyi çığ gibi büyüterek markanızı bir anda ciddi zarara uğratabilir. Bu yüzden sosyal medya platformlarının düzenli olarak taranması ve karşı gündem oluşturma çalışmaları ile marka itibarının korunması büyük önem taşır.
Distile İle Çalışarak Marka Güvenliğini Sağlayın!
Distile, faaliyetlerine aralıksız olarak devam ettiği 20 yılı aşkın süre içerisinde, markaları bekleyen dijital tehlikeler konusunda etkili çözümler geliştirmiş ve bu çözümler ile sayısız marka için dijital bir kalkan oluşturmuştur. Alanında uzman ve deneyimli geniş bir ekip ile çalışan Distile, olumsuz içeriklerin kaldırılmasından online algının pozitif olarak inşa edilmesine, basın bültenleri hazırlayarak bunların i̇nternet haber ajanslarına sevis edilmesinden kriz yönetimi stratejileri geliştirilmesine kadar geniş bir yelpazede markaların yanında yer alır. Siz de hemen şimdi bizimle iletişime geçebilir ve yüz yüze bir görüşme planlayabilirsiniz!